Rynek Infrastruktury
Wnioski złożyły firmy Bunte Polska, Budimex, Dragados, Bilfinger Infrastructure, Astaldi, konsorcjum Mota-Engil, konsorcjum Porr i Teerag Asdag, konsorcjum eurovia I Warbud, konsorcjum Max Bogl, Bickhardt Bau, konsorcjum OHL, Construcciones Rubau i Rubau Polska, konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner, konsorcjum Skanska, konsorcjum Colas i Inzinierskie stavby, konsorcjum Aldesa i konsorcjum PBDiM Mińsk Mazowiecki i Mosty-Łódź.
Komisja przetargowa zweryfikuje wnioski. Zaproszenie do drugiego etapu i złożenia ofert cenowych otrzymają wykonawcy, którzy pozytywnie przejdą proces weryfikacji. Poza ceną na wybór będą miały wpływ termin realizacji oraz okres gwarancji. Wyłonienie wykonawcy, podpisanie umowy oraz rozpoczęcie prac planowane jest na 2014 rok.
Obwodnica Jarocina powstanie w ciągu drogi ekspresowe S11 Kołobrzeg – Poznań – Bytom. Trasa przejmie zarówno ruch tranzytowy z dotychczasowej drogi krajowej nr 11, jak i dróg krajowych nr 12 i 15. Umowa z wykonawcą obejmuje zoptymalizowanie dokumentacji projektowej i budowę obwodnicy o długości 10+3 km, dwóch węzłów drogowych, 13 obiektów inżynierskich, dróg dojazdowych. Przebudowane i usunięte zostaną kolizje, rozebrane zostaną obiekty budowlane i elementy kolidujące z inwestycją.
Mimo że decyzja o budowie obwodnicy cieszy władze i mieszkańców Jarocina, niepokoi fakt okrojenia inwestycji. Według zapisów przetargu obejście będzie posiadało na długości 7,5 km dwa pasy, a na 2,5 km jeden pas ruchu. Jak zauważa radny Robert Kaźmierczak, z projektu znikają dwa wiadukty, pasy bezpieczeństwa i zieleni.
Kaźmierczak, w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” zwraca uwagę na to, że obwodnica musi być kontynuowana, gdyż zgodnie z obecnymi planami zakończy się przy drodze wojewódzkiej nr 443. – Obecnie zaplanowany przebieg rozwiązuje tylko część problemu – zaznacza radny.