Partner serwisu
Drogi i autostrady

Obwodnicę Jarocina chce budować 15 podmiotów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
08-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Obwodnicę Jarocina chce budować 15 podmiotów
fot. GDDKiA
Poznański oddział GDDKiA opublikował listę firmy, które złożyły wnioski w pierwszym etapie ograniczonego przetargu na budowę obwodnicy Jarocina. Zgłosiło się 15 podmiotów. Wykonawcy, którzy pozytywnie przejdą weryfikację wniosków, zostaną zaproszeni do II etapu postępowania i złożenia ofert cenowych.

Wnioski złożyły firmy Bunte Polska, Budimex, Dragados, Bilfinger Infrastructure, Astaldi, konsorcjum Mota-Engil, konsorcjum Porr i Teerag Asdag, konsorcjum eurovia I Warbud, konsorcjum Max Bogl, Bickhardt Bau, konsorcjum OHL, Construcciones Rubau i Rubau Polska, konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner, konsorcjum Skanska, konsorcjum Colas i Inzinierskie stavby, konsorcjum Aldesa i konsorcjum PBDiM Mińsk Mazowiecki i Mosty-Łódź.

Komisja przetargowa zweryfikuje wnioski. Zaproszenie do drugiego etapu i złożenia ofert cenowych otrzymają wykonawcy, którzy pozytywnie przejdą proces weryfikacji. Poza ceną na wybór będą miały wpływ termin realizacji oraz okres gwarancji. Wyłonienie wykonawcy, podpisanie umowy oraz rozpoczęcie prac planowane jest na 2014 rok.

Obwodnica Jarocina powstanie w ciągu drogi ekspresowe S11 Kołobrzeg – Poznań – Bytom. Trasa przejmie zarówno ruch tranzytowy z dotychczasowej drogi krajowej nr 11, jak i dróg krajowych nr 12 i 15. Umowa z wykonawcą obejmuje zoptymalizowanie dokumentacji projektowej i budowę obwodnicy o długości 10+3 km, dwóch węzłów drogowych, 13 obiektów inżynierskich, dróg dojazdowych. Przebudowane i usunięte zostaną kolizje, rozebrane zostaną obiekty budowlane i elementy kolidujące z inwestycją.

 

Mimo że decyzja o budowie obwodnicy cieszy władze i mieszkańców Jarocina, niepokoi fakt okrojenia inwestycji. Według zapisów przetargu obejście będzie posiadało na długości 7,5 km dwa pasy, a na 2,5 km jeden pas ruchu. Jak zauważa radny Robert Kaźmierczak, z projektu znikają dwa wiadukty, pasy bezpieczeństwa i zieleni.

 

Kaźmierczak, w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” zwraca uwagę na to, że obwodnica musi być kontynuowana, gdyż zgodnie z obecnymi planami zakończy się przy drodze wojewódzkiej nr 443. – Obecnie zaplanowany przebieg rozwiązuje tylko część problemu – zaznacza radny.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Znów problem z modernizacją CMK. Cztery przetargi unieważnione

Intermodal i logistyka

Pociągi na rzeszowskie lotnisko Jasionka nie dowiozą na wszystkie odloty

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5